Teminiai straipsnių katalogai – ar jie vertingi?

photo of person using laptop for graphic designs
Photo by Anthony Shkraba on Pexels.com

Ar esate girdėję apie tokį dalyką, kaip teminiai straipsnių katalogai? Kažin, kas tai yra ir kam jie naudingi? Pabandysime pasigilinti į šį gana nišinį interneto rinkodaros įrankį.

Straipsnių katalogas dėl to taip ir vadinamas, kad tai yra įvairių straipsnių, surūšiuotų pagal temas (kategorijas) vieta. Tai nėra tinklaraštis, kurį rašo vienas ar keli nuolatiniai autoriai. Tai nėra laikraštis internete, rašantis naujienas. Tai yra straipsnių įvairiomis temomis rinkinys.

Dėl to teminis straipsnių katalogas skamba šiek tiek kaip oksimoronas 😊. Bet tokių tikrai yra ir ne vienas.

Teminiai straipsnių katalogai – populiariausiomis temomis

Kokios temos yra populiariausios straipsnių kataloguose. Kokios temos yra populiariausios straipsnių kataloguose, sužinoti labai nesudėtinga, ypač, kai juose straipsniai yra suskaičiuoti. Rėmėmės vienu iš didžiausių nemokamų straipsnių katalogų duomenimis. Populiariausios temos yra šios:

  1. Paslaugos;
  2. Verslas ir ekonomika;
  3. Namai;
  4. Sveikata ir grožis;
  5. Pramogos ir laisvalaikis;
  6. Kompiuteriai;
  7. Automobiliai.

Tokios temos kaip sportas, teisė, mokslas, menas, šeima ir visuomenė, maistas, aplinka nėra itin populiarios. Tai automatiškai galima ieškoti ir straipsnių katalogų minėtomis septyniomis temomis.

Nišiniai straipsnių katalogai

O kas tai per velnias? Nišiniai straipsnių katalogai yra dar siauresnės temos katalogai, nei teminiai. Keletas nišinių katalogų temų:

  • Paskolos ir kreditai;
  • Draudimas;
  • Išmanieji telefonai;
  • Reklama ir rinkodara;
  • SEO;
  • Aplinka, žemės ūkis;
  • Stilius ir mada;
  • Logistika;
  • Kriptovaliutos;
  • Investicijos;
  • Interjeras;
  • Maisto gaminimas;
  • Kelionės;
  • Pramogos;
  • Ir t.t.

Tai reiškia, kad į interjero nišinį straipsnių katalogą patekti galite su straipsniais apie baldus, tačiau ne apie terasas, nes tai kiemo ir aplinkos sritis.

Ar verta kurti tokius katalogus?

Teminiai ir nišiniai katalogai dažniausiai yra mokami, nes akivaizdu, kad publikuojant tokį straipsnį siekiama naudos. Lietuvos rinka yra nedidelė, tačiau taikliai parinkus nišas, galima susikurti gana įdomių katalogų, kurie sulauks bent 20-30 straipsnių per metus arba 2-3 straipsnius per mėnesį. Tokio intensyvumo visiškai pakanka, kad katalogas būtų naudingas.

Nišiniai straipsnių katalogai tarnauja ir kitam tikslui – juos galima rasti nuorodų per visą puslapį (sitewide). Jos yra apmokamos tam tikram laikotarpiui, pavyzdžiui, už metus ar pusmetį. Straipsniai kataloge lieka amžinai, o tokios nuorodos turi savo „galiojimo laiką“ ir yra naudingos, aki siekiama greitesnių SEO rezultatų.

Google vertina nuorodas iš teminių puslapių. Tai reiškia, kad nuoroda į automobilių serviso svetainę turėtų būti iš automobilių temos straipsnių katalogo, o ne mados ar sveikatos bei grožio.

Bet kuriuo atveju, nuoroda yra vertinga ir bendriniame straipsnių kataloge, jei tema yra suskirstyta potemėmis ir gražiai sutvarkyta.

Kaip „išgydyti“ straipsnių katalogą nuo visų SEO ligų

Kai straipsnių katalogas yra apleistas ir nesveikas, jo uždaryti tikrai nėra būtina. Galima tiesiog išgydyti nuo kai kurių svarbiausių SEO ligų. Net nuo virusų. Tiesa, tam jau rėikės ir programuotojo pagalbos, nes krapštytis duomenų bazėje reikia turėti šiek tiek žinių. Bet apie viską nuo pradžių.

Straipsnių katalogų „ligos“

Jei radote straipsnių katalogą ir norite jame talpinti straipsnį, įsitikinkite, kad jis „neserga“ šiomis „ligomis“:

Dubliuotas turinys. Kai daugelis straipsnių yra publikuoti kažkur kitur.

Prasta taksonomija. Kai straipsnio adresai nėra itin gražūs, pavyzdžiui, katalogas.lt/p=1235.

Nesutvarkyti MetTitle ir MetaDescription. Kartais pagrindinio puslapio pagrindinė SEO informacija būna tiesiog paimta iš paskutinio straipsnio.

Virusinis kodas. Kai atidarius straipsnių katalogo puslapį iššoka papildomas langas su sveikinimais laimėjus telefoną ar primygtinu raginimu paspausti „prenumeruoti“ mygtuką. Taip pat galimi ir kitokie peradresavimai.

Nepatogi navigacija. Labai ilgi meniu pavadinimai, nėra aiškios struktūros.

Kontaktinės informacijos nebuvimas. Kai puslapyje nėra jokių kontaktų, kuriais būtų galima kreiptis pagalbos.

Straipsnių katalogo „gydymas“

Geras straipsnių katalogas yra pakankamai sveikas. Jei „sunegaluoja“, tai viskas ištaisoma per 1-2 dienas. Jei pastebite katalogą, kuriame klaidos neištaisytos mėnesį, reiškia, jis apleistas. Kai savininkas apleidžia, galima tikėtis, kad netrukus apleis ir Google robotai…

Kiekvieną „ ligą“ reikia gydyti skirtingai. Jei esate straipsnių katalogo savininkas, žinokite, kad viskas įmanoma ir be programuotojų įsikišimo.

Rimčiausia liga – virusai. Dėl nusikalstamos veiklos kaltinti nieko nereikia – tiesiog ateina laikas apsikuopti. Išeksportuokite visą turinį į XML formatą ir gerai po jį pasiknaisiokite. Kai kur galite rasti adresų, kurie peradresuoja į kitus puslapius. Juos pašalinkite ir importuokite turinį į naują WordPress turinio valdymo sistemą. Jei reikia, pakeiskite hostingo tiekėją. Ne visada dėl įsilaužimo kalti puslapio savininkai ir per paprasti slaptažodžiai. Silpna hostingo apsauga (tai būdinga nebrangioms hostingo tarnyboms) taip pat gali atnešti bėdų.

Taigi, eksportuokite išvalytą turinį į visiškai švarų WordPressą ir tikėkitės, kad daugiau nebėra kenkėjiškų kodų.

Turinį „pagydyti“ bus sudėtingiau. Tam reiks gauti kokybiško ir unikalaus turinio.  Kopijuoto turinio neturėtų būti daugiau, nei 33 proc. Tai reiškia, kad tik vienas iš trijų straipsnių gali būti kažkur kitur publikuotas.

Taksonomijos gydymui naudokite WordPress įskiepius, padedančius sutvarkyti visus adresus. Pasirinkite tinkamą nuorodų struktūrą. Venkite datų, nes skaičiai adrese užima nemažai vietos, o SEO atžvilgiu nieko neduoda gero.

Bet kuris SEO įskiepis WordPress sistemoje leidžia sutvarkyti pagrindinio puslapio metaTitle ir meta Description. Rekomenduojama susitvarkyti ir kitų puslapių meta informaciją.

Nepatogi navigacija patogia virsta tik tada, kai sutvarkomos straipsnių katalogo kategorijos. Jos gražiai sudėliojamos per meniu kūrimo įrankius.

O ką daryti su prastomis atgalinėmis nuorodomis? Jas reiktų pasitikrinti per Google Console. Dirbti reikia su tomis, kurios atrodo nenatūraliai. Disavow įrankis leidžia tai padaryti per kurį laiką. Taip išsivalysite nuo nenaudingų nuorodų.

SEO tekstai vs. Reklaminiai tekstai

seo tekstai

Dažnai klientai pageidauja SEO tekstų net nesuvokdami, kas tai yra. Priežastis – akivaizdus kainos skirtumas. SEO straipsnis kainuoja 12-15 eurų. Tokios pat apimties reklaminis tekstas – 30-50 eurų. Nenuostabu, kad daug kas pagalvoja, jog SEO tekstas ir yra reikalingas naujai kuriamam puslapiui. Ir dar 300-500 žodžių apimties!

Išsklaidykime visus mitus!

Apie SEO tekstus papasakojo Taurusmedia.lt SEO specialistai, kurie jų matę labai daug.

SEO straipsnis ir SEO tekstas – ne vienas ir tas pats!

Dažnai klientai skambina ir nori užsisakyti SEO straipsnį. Kai paklausiame, kur jis bus talpinamas, gauname atsakymą: „kaip tai, kur talpinamas? Taigi į mūsų puslapį!“ Deja, puslapis su SEO straipsniai atrodys labai nekaip. Norime paaiškinti, kas yra SEO tekstai ir kuo jie skiriasi nuo SEO straipsnių.

SEO tekste esminiai yra raktiniai žodžiai. Šis tekstas rašomas daugiau Google robotams, o ne lankytojams. SEO straipsnis yra rašomas talpinimui kituose puslapiuose ir tinklaraščiuose, o ne nuosavame reprezentaciniame puslapyje.

Taigi, pakartokime:

  1. SEO tekstas rašomas savam puslapiui, SEO straipsnis – svetimam.
  2. SEO tekstas yra trumpas tekstas iki 200 žodžių, SEO straipsnis – 300-600 žodžių.
  3. SEO tekste yra daug raktinių žodžių, SEO straipsnyje visas dėmesys skiriamas vienam ar dviem raktiniams žodžiams, po kuriais dedamos nuorodos į užsakovo puslapį.
  4. SEO tekstas paprastai neturi išeinančių nuorodų, nebent vidines, o SEO straipsnio tikslas – turėti vieną ar kelias išeinančias nuorodas į vieną ar kelis puslapius, taip pat ir įskaitant vidinius.
  5. SEO tekstas yra skirtas dažniausiai interneto parduotuvėms ir turiniui užpildyti, o SEO straipsnis – pozicijoms paieškoje pagerinti.

Dabar kai išsiaiškinome skirtumus tarp SEO tekstų ir straipsnių, pereikime prie reklaminių tekstų.

Reklaminiai tekstai rašomi iš karto su raktiniais žodžiais

Daug kas mano, kad reklaminis tekstas raktažodžių neturi. Tai netiesa ir visiškai nelogiška išvada. Jei rašomas reklaminis tekstas finansinių paslaugų įmonei „Buhalterinė apskaita“, kaip jis gali neturėti nė vieno raktinio „buhalterinė apskaita“? Tai gana sudėtinga.

Google dabar puikiai supranta, kad rašymas apie buhalteriją yra susijęs su buhalteriais, buhalterinėmis paslaugomis, buhalterine apskaita ir kitais buhalteriniais dalykais. Net jei raktinis žodis nėra tikslu, Google puikiai supras, apie ką kalba ir rodys tokį puslapį paieškoje.

Reklaminiai tekstai yra rašomi lankytojams. Jų tikslas – parduoti, sudominti, informuoti, o ne paminėti tam tikrą skaičių raktinių žodžių, kuriuos skaito tik Google. Reklaminio teksto esmė yra atsakyti į klausimą „padėsit išspręsti mano problemą, ar ne?“.

Teksto optimizavimas keliems raktiniams žodžiams

Labai klaidinga manyti, kad vieną reklaminį tekstą galima optimizuoti keliems skirtingiems raktiniams žodžiams. STOP! Čia greičiausiai nesusikalbėsime, tad išsiaiškinkime terminus. Skirtingi raktiniai žodžiai mūsų manymu yra „plastikiniai langai“, „buhalterinės paslaugos“, „auto nuoma“. Viename tekste šie trys tikrai nesiklijuos. „Automobilių nuoma“, „autonuoma“, „automobilio nuoma Kaune“ yra tos pačios temos raktiniai žodžiai. Juos paminėti galima, nors ir nebūtina – Google supranta, kad rašome apie automobilių nuomą, o ne butų nuomą.

Reklaminis tekstas tokiais susijusiais raktažodžiais gali būti optimizuojamas labai nesunkiai. Tik rašytojams reikia duoti jų sąrašą ir viskas. Beje, jie bus minimi retai, siekiant neatrodyti kaip seno pavyzdžio SEO tekstai, kur raktinis prie raktinio, o pats tekstas atrodo kaip verstas per Google Translate programą.

Kur naudojami SEO tekstai?

Tai puslapio MetaTitle ir Metadescrition (nors šis daugiau reklaminis). Taip pat dedami puslapio poraštėję (apačioje – footeryje). El. parduotuvėse jie yra kategorijose. Tinklaraščiuose jie yra autorių pristatymai. Nuorodų kataloguose – puslapio pristatymai (SEO tekstų reiktų vengti skelbimų portaluose ir verslo informacijos kataloguose – tai nesolidu). Ir praktiškai viskas… Visur kitur eina reklaminiai tekstai su aiškiu tikslu – pristatyti įmonės veiklą, prekę ar prekės ženklą ir parduoti ar bent jau priversti susisiekti su vadybininkais, kurie parduoda.

Interneto puslapius pildykite normaliais reklaminiais, o ne SEO tekstais.