Dažnai klientai pageidauja SEO tekstų net nesuvokdami, kas tai yra. Priežastis – akivaizdus kainos skirtumas. SEO straipsnis kainuoja 12-15 eurų. Tokios pat apimties reklaminis tekstas – 30-50 eurų. Nenuostabu, kad daug kas pagalvoja, jog SEO tekstas ir yra reikalingas naujai kuriamam puslapiui. Ir dar 300-500 žodžių apimties!
Išsklaidykime visus mitus!
Apie SEO tekstus papasakojo Taurusmedia.lt SEO specialistai, kurie jų matę labai daug.
SEO straipsnis ir SEO tekstas – ne vienas ir tas pats!
Dažnai klientai skambina ir nori užsisakyti SEO straipsnį. Kai paklausiame, kur jis bus talpinamas, gauname atsakymą: „kaip tai, kur talpinamas? Taigi į mūsų puslapį!“ Deja, puslapis su SEO straipsniai atrodys labai nekaip. Norime paaiškinti, kas yra SEO tekstai ir kuo jie skiriasi nuo SEO straipsnių.
SEO tekste esminiai yra raktiniai žodžiai. Šis tekstas rašomas daugiau Google robotams, o ne lankytojams. SEO straipsnis yra rašomas talpinimui kituose puslapiuose ir tinklaraščiuose, o ne nuosavame reprezentaciniame puslapyje.
Taigi, pakartokime:
- SEO tekstas rašomas savam puslapiui, SEO straipsnis – svetimam.
- SEO tekstas yra trumpas tekstas iki 200 žodžių, SEO straipsnis – 300-600 žodžių.
- SEO tekste yra daug raktinių žodžių, SEO straipsnyje visas dėmesys skiriamas vienam ar dviem raktiniams žodžiams, po kuriais dedamos nuorodos į užsakovo puslapį.
- SEO tekstas paprastai neturi išeinančių nuorodų, nebent vidines, o SEO straipsnio tikslas – turėti vieną ar kelias išeinančias nuorodas į vieną ar kelis puslapius, taip pat ir įskaitant vidinius.
- SEO tekstas yra skirtas dažniausiai interneto parduotuvėms ir turiniui užpildyti, o SEO straipsnis – pozicijoms paieškoje pagerinti.
Dabar kai išsiaiškinome skirtumus tarp SEO tekstų ir straipsnių, pereikime prie reklaminių tekstų.
Reklaminiai tekstai rašomi iš karto su raktiniais žodžiais
Daug kas mano, kad reklaminis tekstas raktažodžių neturi. Tai netiesa ir visiškai nelogiška išvada. Jei rašomas reklaminis tekstas finansinių paslaugų įmonei „Buhalterinė apskaita“, kaip jis gali neturėti nė vieno raktinio „buhalterinė apskaita“? Tai gana sudėtinga.
Google dabar puikiai supranta, kad rašymas apie buhalteriją yra susijęs su buhalteriais, buhalterinėmis paslaugomis, buhalterine apskaita ir kitais buhalteriniais dalykais. Net jei raktinis žodis nėra tikslu, Google puikiai supras, apie ką kalba ir rodys tokį puslapį paieškoje.
Reklaminiai tekstai yra rašomi lankytojams. Jų tikslas – parduoti, sudominti, informuoti, o ne paminėti tam tikrą skaičių raktinių žodžių, kuriuos skaito tik Google. Reklaminio teksto esmė yra atsakyti į klausimą „padėsit išspręsti mano problemą, ar ne?“.
Teksto optimizavimas keliems raktiniams žodžiams
Labai klaidinga manyti, kad vieną reklaminį tekstą galima optimizuoti keliems skirtingiems raktiniams žodžiams. STOP! Čia greičiausiai nesusikalbėsime, tad išsiaiškinkime terminus. Skirtingi raktiniai žodžiai mūsų manymu yra „plastikiniai langai“, „buhalterinės paslaugos“, „auto nuoma“. Viename tekste šie trys tikrai nesiklijuos. „Automobilių nuoma“, „autonuoma“, „automobilio nuoma Kaune“ yra tos pačios temos raktiniai žodžiai. Juos paminėti galima, nors ir nebūtina – Google supranta, kad rašome apie automobilių nuomą, o ne butų nuomą.
Reklaminis tekstas tokiais susijusiais raktažodžiais gali būti optimizuojamas labai nesunkiai. Tik rašytojams reikia duoti jų sąrašą ir viskas. Beje, jie bus minimi retai, siekiant neatrodyti kaip seno pavyzdžio SEO tekstai, kur raktinis prie raktinio, o pats tekstas atrodo kaip verstas per Google Translate programą.
Kur naudojami SEO tekstai?
Tai puslapio MetaTitle ir Metadescrition (nors šis daugiau reklaminis). Taip pat dedami puslapio poraštėję (apačioje – footeryje). El. parduotuvėse jie yra kategorijose. Tinklaraščiuose jie yra autorių pristatymai. Nuorodų kataloguose – puslapio pristatymai (SEO tekstų reiktų vengti skelbimų portaluose ir verslo informacijos kataloguose – tai nesolidu). Ir praktiškai viskas… Visur kitur eina reklaminiai tekstai su aiškiu tikslu – pristatyti įmonės veiklą, prekę ar prekės ženklą ir parduoti ar bent jau priversti susisiekti su vadybininkais, kurie parduoda.
Interneto puslapius pildykite normaliais reklaminiais, o ne SEO tekstais.