Teminiai straipsnių katalogai – ar jie vertingi?

photo of person using laptop for graphic designs
Photo by Anthony Shkraba on Pexels.com

Ar esate girdėję apie tokį dalyką, kaip teminiai straipsnių katalogai? Kažin, kas tai yra ir kam jie naudingi? Pabandysime pasigilinti į šį gana nišinį interneto rinkodaros įrankį.

Straipsnių katalogas dėl to taip ir vadinamas, kad tai yra įvairių straipsnių, surūšiuotų pagal temas (kategorijas) vieta. Tai nėra tinklaraštis, kurį rašo vienas ar keli nuolatiniai autoriai. Tai nėra laikraštis internete, rašantis naujienas. Tai yra straipsnių įvairiomis temomis rinkinys.

Dėl to teminis straipsnių katalogas skamba šiek tiek kaip oksimoronas 😊. Bet tokių tikrai yra ir ne vienas.

Teminiai straipsnių katalogai – populiariausiomis temomis

Kokios temos yra populiariausios straipsnių kataloguose. Kokios temos yra populiariausios straipsnių kataloguose, sužinoti labai nesudėtinga, ypač, kai juose straipsniai yra suskaičiuoti. Rėmėmės vienu iš didžiausių nemokamų straipsnių katalogų duomenimis. Populiariausios temos yra šios:

  1. Paslaugos;
  2. Verslas ir ekonomika;
  3. Namai;
  4. Sveikata ir grožis;
  5. Pramogos ir laisvalaikis;
  6. Kompiuteriai;
  7. Automobiliai.

Tokios temos kaip sportas, teisė, mokslas, menas, šeima ir visuomenė, maistas, aplinka nėra itin populiarios. Tai automatiškai galima ieškoti ir straipsnių katalogų minėtomis septyniomis temomis.

Nišiniai straipsnių katalogai

O kas tai per velnias? Nišiniai straipsnių katalogai yra dar siauresnės temos katalogai, nei teminiai. Keletas nišinių katalogų temų:

  • Paskolos ir kreditai;
  • Draudimas;
  • Išmanieji telefonai;
  • Reklama ir rinkodara;
  • SEO;
  • Aplinka, žemės ūkis;
  • Stilius ir mada;
  • Logistika;
  • Kriptovaliutos;
  • Investicijos;
  • Interjeras;
  • Maisto gaminimas;
  • Kelionės;
  • Pramogos;
  • Ir t.t.

Tai reiškia, kad į interjero nišinį straipsnių katalogą patekti galite su straipsniais apie baldus, tačiau ne apie terasas, nes tai kiemo ir aplinkos sritis.

Ar verta kurti tokius katalogus?

Teminiai ir nišiniai katalogai dažniausiai yra mokami, nes akivaizdu, kad publikuojant tokį straipsnį siekiama naudos. Lietuvos rinka yra nedidelė, tačiau taikliai parinkus nišas, galima susikurti gana įdomių katalogų, kurie sulauks bent 20-30 straipsnių per metus arba 2-3 straipsnius per mėnesį. Tokio intensyvumo visiškai pakanka, kad katalogas būtų naudingas.

Nišiniai straipsnių katalogai tarnauja ir kitam tikslui – juos galima rasti nuorodų per visą puslapį (sitewide). Jos yra apmokamos tam tikram laikotarpiui, pavyzdžiui, už metus ar pusmetį. Straipsniai kataloge lieka amžinai, o tokios nuorodos turi savo „galiojimo laiką“ ir yra naudingos, aki siekiama greitesnių SEO rezultatų.

Google vertina nuorodas iš teminių puslapių. Tai reiškia, kad nuoroda į automobilių serviso svetainę turėtų būti iš automobilių temos straipsnių katalogo, o ne mados ar sveikatos bei grožio.

Bet kuriuo atveju, nuoroda yra vertinga ir bendriniame straipsnių kataloge, jei tema yra suskirstyta potemėmis ir gražiai sutvarkyta.

Svetainių kūrimas – profesionalių sprendimų paieškos

dizainas

Jūsų verslui reikia naujos internetinės svetainės, tačiau iki šiol jums patiems dar nebuvo tekę kreiptis į svetainių kūrėjus? Jūs nežinote, kaip turėtų būti atliekamas svetainių kūrimas, todėl šią akimirką jūs keliate sau labai daug įvairių klausimų ir jaučiatės patekę į pakankamai sudėtingą situaciją? Laimei, šiuolaikinėje rinkoje yra labai daug svetainių kūrėjų, kurių paslaugomis gali pasinaudoti šiuolaikinis verslas, todėl nepaisant to, kokie išskirtiniai bebūtų jūsų keliami reikalavimai, jūs galite nesunkiai atrasti būtent tai, ko ieškote. O tam, kad viskas eitųsi dar paprasčiau, pateiksime kelis naudingus patarimus.

Pirmiausia būtų labai naudinga suformuoti biudžetą, kurį jūs būsite pasiruošę skirti naujo internetinio tinklalapio sukūrimui. Toks biudžeto nustatymas padeda lengviau surasti ir atitinkamus tinklalapių kūrėjus, kurie galėtų pasirūpinti jūsų naujojo įmonės tinklalapio sukūrimu. Be abejo, kuo didesnį biudžetą jūs numatysite, tuo daugiau galimybių turėsite. Trumpiau tariant, jei norite labai funkcionalios ir specifines funkcijas atliekančios internetinės svetainės, jūs turite būti numatę ir pakankamą biudžetą.

Taip pat turėtumėte pasinaudoti internetu ir peržiūrėti šiuolaikinėje rinkoje veikiančių tinklalapių kūrėjų internetiniuose tinklalapiuose pateikiamą informaciją, kuri yra susijusi su jų teikiamomis paslaugomis, turima patirtimi, kainomis, atliktų darbų pavyzdžiais ir kita. Jūs galite įvertinti ir jų klientus. Tai taipogi gali tapti labai veiksminga priemone, padedančia suprasti su kokio lygio ir žinomumo klientais konkretūs paslaugų teikėjai yra dirbę. Bet kuriuo atveju, visa ši informacija dažniausiai yra pateikiama tokių paslaugų teikėjų internetiniuose tinklalapiuose, todėl vartotojams nekyla sunkumų atrandant atsakymus į jiems svarbius klausimus.

Žinoma, labai svarbu atsižvelgti ir į tai, koks yra požiūris į klientą. Tai galite sužinoti tiesiogiai susisiekę su pasirinktais šių paslaugų teikėjais ir uždavę jums svarbius klausimus. Tiesą sakant, šiandien tokias paslaugas siūlančius specialistus pasirinkti tikrai nėra sudėtinga – ypač, jei kartu nepamirštama atsižvelgti ir į kitų vartotojų internete pateikiamus atsiliepimus. Tai yra labai naudinga priemonė, kuri leidžia lengviau suprasti, kokio profesionalumo paslaugos yra siūlomos konkrečioje bendrovėje.

Įmonių katalogas – neerzinantis, bet vertas dėmesio

katalogasKone visi sutinka, kad internetas yra geras dalykas. Čia gausu naudingų funkcijų. Deja, greta tų funkcijų išsidėstę ir minusai. Kalbama apie žalą, apie tai, kad galima pernelyg atsiriboti nuo tikrovės, pasinerti į virtualų pasaulį ir net nepajusti, kaip susiformuoja žalingi įpročiai. Štai pratiksėjo dešimt minučių, o žmogui jau knieti sužinoti, kas per tą laiką įvyko socialiniame tinkle. Arba praėjo trys dienos, ir jau suskumbama darytis naują profilio nuotrauką… Bet, kaip skelbia pirmas šio straipsnio sakinys, internete yra ir gerų dalykų. Vienas tokių – įmonių katalogas.

Nebandome įteigti, kad socialiniai tinklai turi tik trūkumų. Ne, jie padeda užmegzti kontaktus, turi įvairių pliusų. Vis dėlto erzinančios ypatybės taip pat gana stiprios. Jeigu palygintume socialinius tinklus ir įmonių katalogus, atrastume ir panašumų, ir skirtumų. Be abejonės, panašumas yra tas, kad abi šios platformos egzistuoja internete. (Nors parašėme „egzistuoja“, šis žodis gal ne visai atspindi realybę, mat virtualioje erdvėje esama tiek dinamiškumo, kad tai tikrai gyvybingiau už įprastą egzistenciją.) O kokie gi skirtumai? Pavyzdžiui, šurmulys. Vienus žmones jis erzina, gal ir trikdo, o kiti – ekstravertai – visuomet krypsta jo link. Socialiniuose tinkluose šurmulys – įprastas reiškinys. Įmonių kataloge – kitokia atmosfera. Kodėl? Todėl, kad žanras kitas!

Įmonių katalogas yra priemonė surasti. Paieškų įrankis. Įmonių katalogas – svetainė, kurioje pateikta labai daug naudingos informacijos. Ta informacija nėra reklaminė, niekas neskatina tuoj pat užsisakyti kokią paslaugą ar ką nors įsigyti. Taigi, atspalvis ne reklaminis, o informacinis.

Nėra erzinimo, užtat pravartu. Nėra perdėto blizgesio, bet estetiška. Nėra mokama, bet funkcijos nuostabios. Pagiriamieji žodžiai skiriami ne veltui. Štai prireikė vienetinio drabužio. Kataloge surandate įmonę, kuri teikia šios srities paslaugas. Sugedo automobilis? Randate autoservisą. Ir taip toliau.

Apibendrinant galima teigti, kad internetas yra įvairiais atžvilgiais naudingas, tačiau jame esančios svetainės – itin skirtingos. Kiekviena savaip praverčianti, pateikianti savų pranašumų. Įmonių kataloge pavyksta rasti aktualių sričių įmones – tai puiki priemonė verslo pasaulio atstovams ir asmenims, norintiems pasinaudoti paslaugomis ar įsigyti prekių.

 

 

 

Interneto puslapių karalystė

 

Interneto puslapius kurti tapo labai lengva. Pasižiūrėkite, kad ir į Wix.com, kuris aptarnaujamas Lietuvoje – viską galima pasidaryti be profesionalaus dizainerio ir programuotojo. Tiesa, kainuos labai nedaug – tik tiek, kiek reikia nuimti reklaminę juostelę. Tokių įrankių yra ir daugiau, žymiausias jų yra Weebly.com. Nors su šiais nemokamais įrankiais paprasta ir patogu dirbti, dauguma verslų renkasi kitą alternatyvą – WordPress turinio valdymo sistemą. Ten irgi viskas paprasta, o svarbiausia – ją valdyti gali bet kuris programuotojas.

Interneto puslapių karalystėje visada vyksta įvairūs sujudimai, sukrutimai. Programuotojų Lietuvoje nedaug, todėl daugybė verslų ieško kitų galimybių save reklamuoti internete. Tinklaraštis – dar vis labai galingas įrankis pasaulyje, Lietuvoje atgimsta kitomis spalvomis.

Įmonės dažniausiai kuria savo tinklaraščius norėdamos pateikti savo klientams (esamiems ir būsimiems) bei visuomenei savo informaciją, nuomonę, specialius pasiūlymus. Taip tinklaraščiai tampa savotišku ruporu, įmonės oficiozu, pranešančiu naujienas per tos įmonės prizmę. Paklausite, o kur objektyvumas?.. Deja, šioje srityje jokiu objektyvumu nekvepia, nes tinklaraštis – subjektyvus leidinys, siekiantis pateikti tendencingą informaciją. Visi tai žino ir nė kiek dėl to neišgyvena…

Reklama internete yra pigi. Paspaudimas – 20-50 centų yra vidurkis. Tiek kainuoja atvesti vieną vartotoją. Jei imtis SEO priemonių, vieno vartotojo atvedimas gali kainuoti dar mažiau, jei vertinamas ilgas laikotarpis. Taip, kai kas sugeba atvesti lankytojus ir vos už 0,0001 euro. Tai itin nedidelė investicija, nes interneto reklamos galimybės iš tiesų yra neribotos, jei tik idėja ir strategija yra gera ir apskaičiuota.

Interneto puslapių karalystė pakvaišusi dėl SEO. Nieko nuostabaus – juk tai labai madinga ir perspektyvu! Iš tiesų, joks SEO nepadės, jei paslaugos ar prekės, kurias siūlo verslas nėra pakankamai kokybiškai ir gerai pristatytos. Čia jau reikia turinio, o ne tik SEO. Geras turinys kainuoja nemažai. SEO kainuoja pigiai. Ką rinktis – greitą efektą ar lėtesnį, bet su ilgesne išliekamaja verte? Čia jau dilema mūsų verslininkams, kurie planuoja savo verslo ateitį. Vieni jų įsitikinę, kad verslo situacija pablogės bet kurią dieną, dėl to į ilgalaikius projektus neinvestuoja. Kiti, priešingai, investuoja ir žiūri kelerius metus į priekį. Tokiems SEO – geriausias variantas. Gaila, kad jų mažai…

Karalystėje vis atsiranda kažkas naujo, netikėto. Naujausia interneto reklamos forma – virtualus turas. Tai itin interaktyvi reklama, apjungianti 360 laipsnių fotografijas (panoramas) ir standartinę video, garso ir vaizdo reklamą. Virtualiame ture galima patalpinti reklaminius klipus, įgarsinti reklamine žinute, kol lankytojas dairosi aplink, pateikti nuorodas į Facebook puslapį ir t.t. Iš tiesų tai labai įspūdingas dalykas, gaila, kad tinka ne visiems…

Interneto puslapių karalystė visada įdomi ir jaudinanti. Užeikite, domėkitės, stebėkitės, mokykitės…

 

Straipsnių katalogas

Straipsnių katalogas yra vieta publikuoti savo straipsniams be jokio atlygio ar užmokesčio. Reklaminiai straipsniai žiniasklaidoje yra mokami, o straipsnių kataloguose – ne, todėl daugelis verslininkų apie savo paslaugas stengiasi paskelbti ne tik savo įmonės puslapyje, bet ir straipsnių kataloge.

Kokie pliusai ir minusai, UŽ ir PRIEŠ? Kaip pavyzdį paimkime StraipsniuKatalogas.eu.

Pliusai:

  • WordPress turinio valdymo sistema;
  • Nemokamas teksto publikavimas;
  • Galimybė įdėti tekstinę nuorodą į savo įmonės puslapį, ar net kelias;
  • Galimybė įdėti savo iliustracijas, įkelti video;
  • Moderuojamas turinys;
  • UNIKALU. Straipsnių rašymo paslauga, neturintiems, kas parašo straipsnį;
  • Čia neprekiaujama nuorodomis, tad nėra rizikos, kad Google nubaus už netinkamus nuorodų mainus ar prekybą.

Minusai:

  • Kai kurie tekstai yra kopijuoti iš kitų straipsnių katalogų;
  • Negalima publikuoti straipsnio iš karto, nes reikia moderatoriaus patvirtinimo;
  • Nelietuviškas domenas (.eu), nors puslapis ir laikomas fiziškai lietuviškame serveryje (Serveriai.lt).
  • Iš tiesų, tai gana kokybiškas straipsnių katalogas, kuriame verta publikuoti savo staipsnius ir pranešimus.

 

Norėtųsi dar kartą grįžti prie unikalumo. StraipsniuKatalogas.eu moderatorius teikia straipsnių rašymo paslaugas. Tai nėra brangios paslaugos, priklausomai nuo užsakytų straipsnių kiekių. Be to moderatorius gali publikuoti straipsnius ir kituose straipsnių kataloguose. Straipsniai kokybiški ir lengvai skaitomi. Jei sudomino šios paslaugos, susisiekite su moderatoriumi ir jis paaiškins plačiau.

Bet kuriuo atveju straipsnių katalogas padeda platinti svarbias žinias apie verslą ir paslaugas. Išnaudokite šią progą, ir sukurkite informacinį lauką, kad lankytojai kaip įmanoma plačiau žinotų apie Jūsų verslą.