Spalio mėnesį „Google“ pranešė, kad pradės griežčiau tikrinti, ar turinys, kurį indeksuoja jos paieškos sistema, yra sukurtas naudojant dirbtinį intelektą (DI). Šis žingsnis yra atsakas į sparčiai augančią DI technologijų naudojimo tendenciją įvairiose srityse, įskaitant tekstų kūrimą internetui. Naujasis tikrinimo mechanizmas bus įdiegtas siekiant išvengti žemos kokybės turinio, kuris neatitinka „Google“ kokybės standartų ir gali klaidinti vartotojus.
Pagrindinis tikslas – užtikrinti, kad svetainėse esantis turinys būtų autentiškas, originalus ir naudingas skaitytojams. „Google“ atstovai teigia, kad nors dirbtinis intelektas gali būti naudingas įrankis, automatiškai sugeneruotas turinys dažnai neatitinka kokybės reikalavimų ir gali pakenkti paieškos rezultatų kokybei. Šis sprendimas turi reikšmingų pasekmių svetainių savininkams ir turinio kūrėjams, kurie jau dabar naudoja DI technologijas.
Kodėl „Google“ griežtina taisykles?
„Google“ jau ilgą laiką kovoja su turinio, kurio kokybė neatitinka standartų, sklaida. Dirbtinio intelekto plėtra ir galimybės kurti tekstus be žmogaus įsikišimo paskatino naują problemą – svetainės gali greitai generuoti daugybę straipsnių, kurie yra žemos kokybės arba nesuteikia realios vertės skaitytojams. Remiantis „Google“ duomenimis, tokie tekstai dažnai sukelia klaidinimą, netikslumus ir dezinformaciją.
„Mūsų tikslas yra išlaikyti aukštą paieškos rezultatų kokybę, – teigia Jonas, „Google“ paieškos skyriaus darbuotojas iš Lietuvos. – Nauji algoritmai leis tiksliau nustatyti, ar turinys buvo sukurtas dirbtiniu intelektu, o jei taip, ar jis atitinka mūsų kokybės kriterijus.“
„Google“ ekspertai pabrėžia, kad naujosios priemonės nereiškia, jog visas DI sukurtas turinys bus automatiškai blokuojamas. Vis dėlto, jei toks turinys bus nekokybiškas arba nebus aišku, kaip jis naudingas vartotojams, svetainės gali susidurti su sankcijomis, pavyzdžiui, sumažintu matomumu paieškos rezultatuose.
Kaip „Google“ atpažins DI generuotą turinį?
Technologiškai „Google“ jau daug metų kuria pažangius algoritmus, kurie gali identifikuoti įvairius žemos kokybės turinio požymius, tačiau DI generuoto turinio atpažinimas kelia naujų iššūkių. Algoritmai, kurie bus naudojami šiam tikslui, naudos natūralios kalbos apdorojimo (NLP) technologijas ir duomenų analizės metodus, kad nustatytų tam tikrus modelius, būdingus DI sukurtam tekstui.
„Google“ taip pat pabrėžia, kad bus svarbus žmogaus veiksnys tikrinant įtartiną turinį. „Kiekvieną įtartiną atvejį vertins ne tik mūsų algoritmai, bet ir žmonių komandos, kurios galės patvirtinti arba paneigti, ar turinys pažeidžia mūsų taisykles, – teigia Petras, „Google“ turinio kontrolės skyriaus atstovas. – Siekiame išlaikyti balansą tarp technologijų ir žmogaus vertinimo.“
Kokios pasekmės laukia svetainių savininkų?
Svetainių savininkai, kurie naudoja DI turiniui kurti, dabar turės atidžiau vertinti savo tekstus ir jų kokybę. „Google“ pabrėžia, kad svarbiausia yra ne tai, kas sukūrė turinį – žmogus ar DI, – bet kokia yra jo kokybė ir naudinga vertė vartotojui. Tai reiškia, kad jei DI sugeneruotas turinys yra informatyvus, tikslus ir naudingas, jis gali būti vertinamas teigiamai.
Tačiau netinkamai naudojant DI, svetainių savininkams gresia didesnė rizika. „Naudojant DI būtina labai atsargiai pasirinkti, ką publikuojate. Vien tik automatizuoto turinio gamyba nebus pakankama norint pasiekti aukštas pozicijas paieškos rezultatuose,“ – įspėja Antanas, Lietuvos interneto svetainių kūrėjų asociacijos atstovas. Jis priduria, kad svetainių savininkams teks investuoti į turinio kokybės gerinimą ir nuolatinį jo atnaujinimą, kad išlaikytų konkurencingumą paieškos sistemoje.
Nors „Google“ naujosios taisyklės dar tik įsigalioja, jos kelia naujų iššūkių interneto turinio kūrėjams ir gali lemti didelius pokyčius skaitmeninės rinkodaros strategijose. Svetainių savininkai turės ne tik prisitaikyti prie naujų technologinių sprendimų, bet ir atidžiai sekti savo turinio kokybę, kad išlaikytų savo pozicijas interneto paieškos rezultatuose.