„Google“ griežtina kontrolę: kaip atpažins DI sukurtą turinį?

SEO

Spalio mėnesį „Google“ pranešė, kad pradės griežčiau tikrinti, ar turinys, kurį indeksuoja jos paieškos sistema, yra sukurtas naudojant dirbtinį intelektą (DI). Šis žingsnis yra atsakas į sparčiai augančią DI technologijų naudojimo tendenciją įvairiose srityse, įskaitant tekstų kūrimą internetui. Naujasis tikrinimo mechanizmas bus įdiegtas siekiant išvengti žemos kokybės turinio, kuris neatitinka „Google“ kokybės standartų ir gali klaidinti vartotojus.

Pagrindinis tikslas – užtikrinti, kad svetainėse esantis turinys būtų autentiškas, originalus ir naudingas skaitytojams. „Google“ atstovai teigia, kad nors dirbtinis intelektas gali būti naudingas įrankis, automatiškai sugeneruotas turinys dažnai neatitinka kokybės reikalavimų ir gali pakenkti paieškos rezultatų kokybei. Šis sprendimas turi reikšmingų pasekmių svetainių savininkams ir turinio kūrėjams, kurie jau dabar naudoja DI technologijas.

Kodėl „Google“ griežtina taisykles?

„Google“ jau ilgą laiką kovoja su turinio, kurio kokybė neatitinka standartų, sklaida. Dirbtinio intelekto plėtra ir galimybės kurti tekstus be žmogaus įsikišimo paskatino naują problemą – svetainės gali greitai generuoti daugybę straipsnių, kurie yra žemos kokybės arba nesuteikia realios vertės skaitytojams. Remiantis „Google“ duomenimis, tokie tekstai dažnai sukelia klaidinimą, netikslumus ir dezinformaciją.

„Mūsų tikslas yra išlaikyti aukštą paieškos rezultatų kokybę, – teigia Jonas, „Google“ paieškos skyriaus darbuotojas iš Lietuvos. – Nauji algoritmai leis tiksliau nustatyti, ar turinys buvo sukurtas dirbtiniu intelektu, o jei taip, ar jis atitinka mūsų kokybės kriterijus.“

„Google“ ekspertai pabrėžia, kad naujosios priemonės nereiškia, jog visas DI sukurtas turinys bus automatiškai blokuojamas. Vis dėlto, jei toks turinys bus nekokybiškas arba nebus aišku, kaip jis naudingas vartotojams, svetainės gali susidurti su sankcijomis, pavyzdžiui, sumažintu matomumu paieškos rezultatuose.

Kaip „Google“ atpažins DI generuotą turinį?

Technologiškai „Google“ jau daug metų kuria pažangius algoritmus, kurie gali identifikuoti įvairius žemos kokybės turinio požymius, tačiau DI generuoto turinio atpažinimas kelia naujų iššūkių. Algoritmai, kurie bus naudojami šiam tikslui, naudos natūralios kalbos apdorojimo (NLP) technologijas ir duomenų analizės metodus, kad nustatytų tam tikrus modelius, būdingus DI sukurtam tekstui.

„Google“ taip pat pabrėžia, kad bus svarbus žmogaus veiksnys tikrinant įtartiną turinį. „Kiekvieną įtartiną atvejį vertins ne tik mūsų algoritmai, bet ir žmonių komandos, kurios galės patvirtinti arba paneigti, ar turinys pažeidžia mūsų taisykles, – teigia Petras, „Google“ turinio kontrolės skyriaus atstovas. – Siekiame išlaikyti balansą tarp technologijų ir žmogaus vertinimo.“

Kokios pasekmės laukia svetainių savininkų?

Svetainių savininkai, kurie naudoja DI turiniui kurti, dabar turės atidžiau vertinti savo tekstus ir jų kokybę. „Google“ pabrėžia, kad svarbiausia yra ne tai, kas sukūrė turinį – žmogus ar DI, – bet kokia yra jo kokybė ir naudinga vertė vartotojui. Tai reiškia, kad jei DI sugeneruotas turinys yra informatyvus, tikslus ir naudingas, jis gali būti vertinamas teigiamai.

Tačiau netinkamai naudojant DI, svetainių savininkams gresia didesnė rizika. „Naudojant DI būtina labai atsargiai pasirinkti, ką publikuojate. Vien tik automatizuoto turinio gamyba nebus pakankama norint pasiekti aukštas pozicijas paieškos rezultatuose,“ – įspėja Antanas, Lietuvos interneto svetainių kūrėjų asociacijos atstovas. Jis priduria, kad svetainių savininkams teks investuoti į turinio kokybės gerinimą ir nuolatinį jo atnaujinimą, kad išlaikytų konkurencingumą paieškos sistemoje.

Nors „Google“ naujosios taisyklės dar tik įsigalioja, jos kelia naujų iššūkių interneto turinio kūrėjams ir gali lemti didelius pokyčius skaitmeninės rinkodaros strategijose. Svetainių savininkai turės ne tik prisitaikyti prie naujų technologinių sprendimų, bet ir atidžiai sekti savo turinio kokybę, kad išlaikytų savo pozicijas interneto paieškos rezultatuose.

Kaip su laiku keitėsi SEO paslaugos?

SEO paslaugos skirtos gerinti svetainės randamumą pagal verslui aktualius raktinius žodžius. Nors ilgą laiką SEO darbai buvo suprantami vien kaip įkyrus raktažodžių kartojimas tekste, šiandien situacija yra gerokai pasikeitusi, o SEO paslaugos yra kokybiškesnės ir orientuotos į vartotoją, o ne tik į „Google“ robotus. Iš tiesų dėmesys vartotojui yra esminis pokytis, leidęs iš naujo suprasti, kas yra SEO darbai ir kokia jų vertė.

Kodėl „Google“ sugriežtino reikalavimus?

Daugelis internetinės rinkodaros įmonių ar laisvai samdomų specialistų, supratę, kaip „Google“ indeksuoja svetaines paieškoje, ėmė taikyti techninius metodus, dirbtinai keičiančius svetainės reitingą. Visų pirma į tekstą buvo dedama daug raktinių žodžių, kurie ne tik apsunkindavo skaitymą, bet kartais ir išvis neturėdavo loginės prasmės, techniškai tobulino programinius kodus ir dirbo su prastos kokybės atgalinėmis nuorodomis. Visa tai pradėjo trukdyti paprastam vartotojui, kadangi svetainių pozicionavimas tapo neaiškus, o surasti užklausą atitinkančią nuorodą tapo kur kas sudėtingiau. „Google“ gana greitai išmoko atpažinti nešvarius SEO metodus ir identifikuoti svetaines pagal jų kokybę. Šiandien sėkmingai vykdomas SEO yra orientuojamas į vartotojo lūkesčių atitikimą, kokybišką turinį, svetainės pritaikymą naršymui mobiliuosiuose įrenginiuose ir kitus techninius niuansus, kurie visų pirma yra skirti gerinti kasdienę vartotojo patirtį. 

Kas yra kokybiškos SEO paslaugos?

SEO darbai reikalauja ilgametės skaitmeninės rinkodaros ekspertų patirties, puikaus „Google“ algoritmų pažinimo, sklandaus kalbos valdymo, kūrybiškumo ir nuoseklumo. Profesionalios SEO paslaugos yra neatsiejamos nuo kokybiško turinio, kuris atsako į numanomus vartotojų klausimus ir skatina jų įsitraukimą. Išsamus, aiškus, struktūruotas turinys yra viena svarbiausių SEO sąlygų, padedanti siekti maksimaliai aukštų rezultatų.

„Google“ aktyviai kovoja su nešvarių nuorodų schemų kūrimu, kuriomis siekiama dirbtinai iškelti svetainę pagal tam tikrus raktinius žodžius. Šiandien vertinamos tik kokybiškos atgalinės nuorodos, talpinamos aukštą įvertinimą turinčiose svetainėse, kurios skatina dalintis sąžiningu ir į vartotojo lūkesčius orientuotu turiniu. Pastaraisiais metais tapo itin svarbu svetainę pritaikyti vartotojo poreikiams, todėl ypatingo „Google“ dėmesio sulaukia puslapiai, pritaikyti naršymui mobiliuosiuose įrenginiuose ir orientuoti į vietines vartotojų paieškas.

„Google“ reikalavimai nuolatos griežtėja ir formuoja naujus kokybės rodiklius. Nors tai reiškia neišvengiamą SEO paslaugų keitimąsi ir SEO specialistų darbo perorientavimą, tuo pačiu tai reiškia ir gerėjančią vartotojų patirtį, augančią verslo atsakomybę ir stiprėjantį dėmesį kokybei.

Kokybiškų SEO sprendimų beieškant

Norite surasti SEO specialistus, kurie padėtų jūsų svetainei tapti geriau matomai, žinomai ir lankomai? Tuomet jūs galite būti visiškai tikri, kad turėsite ir labai didelę pasirinkimo laisvę. Tiesą sakant, šiuolaikinėje rinkoje SEO paslaugas siūlančių įmonių yra daugybė. Ir tai labai akivaizdžiai parodo, kokia yra didelė tokių paslaugų paklausa. Taigi, kadangi SEO yra tapusi labai svarbia skaitmeninės rinkodaros dalimi, nei vienam verslui nereikėtų ignoruoti savo svetainės optimizacijos svarbos. Todėl jei iki šiol jūsų tinklalapio SEO nebuvo tinkamai rūpinamasi, dabar būtų pats metas imtis priemonių, kurios padėtų tai išspręsti.

Kaip bebūtų, vienas iš pirmųjų žingsnių turėtų būti jūsų konkrečių lūkesčių nustatymas. Tai reiškia, kad jūs turėtumėte labai gerai pagalvoti, kam jūs planuojate skirti didžiausią dėmesį, pvz., galbūt jums yra svarbiausia, jog padidėtų svetainės organinis tikslinių lankytojų srautas? O gal jums yra daug svarbiau, kad padidėtų konversijos rodiklis? Kad ir kokie bebūtų jūsų lūkesčiai, jūs privalote juos žinoti, kadangi atsižvelgdami į juos galėsite daug lengviau pasirinkti ir SEO paslaugų teikėjus, galinčius pasiekti visą tai, ko jūs tikitės.

Žinoma, ne ką mažiau svarbu, jog jūs pagalvotumėte ir apie savo biudžetą, kurį esate pasiruošę skirti savo svetainės optimizavimui. Biudžeto nustatymas yra vienas iš kertinių elementų, kadangi kreipdamiesi į SEO paslaugas siūlančią įmonę jūs turite aiškiai nurodyti, kiek jūs galite skirti savo svetainės optimizavimui. Tokiu būdu galėsite iš anksto išsiaiškinti, ko galėtumėte tikėtis, jei kiekvieną mėnesį į svetainės optimizaciją investuotumėte atitinkamą pinigų sumą.

Bet kuriuo atveju, turite suprasti, kad SEO yra tęstinis procesas ir taip pat norint pasiekti puikius rezultatus būtina į SEO investuoti pakankamai lėšų. Todėl jokiu būdu nei vienam verslo savininkui nerekomenduojama vaikytis pigių SEO sprendimų, tokiu būdu siekiant daugiau sutaupyti. Praktika rodo, kad pigios SEO paslaugos dažniausiai nepadeda pasiekti norimo rezultato. Todėl neleiskite sau susigundyti pigesnėmis paslaugomis. Investuokite pakankamai lėšų į profesionalias SEO paslaugas ir būkite tikri, kad pagerės jūsų svetainės pozicijos, lankomumas ir pardavimai.

Tiesa ir mitai apie SEO paslaugas

Pastaruoju metu seo paslaugos Lietuvos verslo aplinkoje įgauna vis didesnį pagreitį. Tačiau dažnai verslo atstovai, nors ir žinodami kokios naudingos seo paslaugos yra verslui, neskuba kreiptis į specialistus. Kartais abejojama šių paslaugų verte, o kartais dėl žinių stokos vadovaujamasi neteisinga nuomone ir mitais. Mes padėsime atskirti tiesą nuo nepagrįstų gandų.

Seo gali neduoti jokio rezultato. MITAS.

Profesionalios seo paslaugos visuomet duos rezultatą, t.y. svetainės ar el. parduotuvės Google pozicijų kilimą. Šiuo atžvilgiu tik verta žinoti, kad vieniems rezultatus pavyksta pasiekti greičiau, o kitiems vėliau.

Kuo ilgiau atliekamas seo, tuo geresni bus rezultatai. TIESA.

Kai pasiekiama norima pozicija ir seo paslaugos nutraukiamos, kurį laiką pasiekti rezultatai nekinta. Tačiau norint juos dar labiau pagerinti ar išlaikyti stabiliais, būtina ilgalaikė seo priežiūra.

Seo paslaugų užsakovai nežino kokius veiksmus atlieka seo įmonė. MITAS.

Sąžiningai ir profesionaliai dirbanti seo agentūra kas nustatytą laiko tarpą  pateikia užsakovams ataskaitą, kurioje smulkiai pateikiama kokios seo paslaugos buvo suteiktos bei kokie darbai atlikti. Taip pat dažniausiai pateikiama svetainės ar el. parduotuvės pozicijų pokyčio analizė.

Net ir seo specialistai negali tiksliai prognozuoti kokia pozicija bus pasiekta. TIESA.

Žinoma, užsibrėžti tam tikrus tikslus galima, tačiau garantuoti, kad svetainė tikrai bus iškelta į Google Nr.1 poziciją kažin ar galėtų net ir seo profesionalas. Kai seo paslaugos jau teikiamos ir matomi pirminiai rezultatai, tolimesnį progresą žymiai lengviau planuoti nei net nepradėjus seo veiksmų.

Seo paslaugos eigoje gali kainuoti vis daugiau. MITAS.

Oficialios seo paslaugos teikiamos pasirašius paslaugų teikimo sutartį, kurioje nurodoma paslaugų kaina, jų teikimo trukmė, apimtys ir kiti svarbūs rodikliai. Tad baimė, kad seo paslaugų kaina po mėnesio ar dviejų padidės, yra nepagrįsta.

Tikriausiai tai ne visi klausimai, kurie kyla planuojantiems pasinaudoti seo paslaugomis. Tokiu atveju neverta spėlioti ar kreiptis konsultacijos į pažįstamus. Geriausias sprendimas – įmonės, kurioje teikiamos seo paslaugos specialistai. Jie atsakys į visus klausimus ir pasiūlys geriausią bei naudingiausią variantą jums ir jūsų verslui.

Labai kokybiškos SEO paslaugos jūsų verslui

Jei pradėjote vystyti savo naująjį verslą, nepamirškite, kad jūs visuomet turėtumėte dalį savo biudžeto skirti reklamai. Ir net jei jums seksis kuo puikiausiai, tai nėra priežastis atsisakyti investuoti į reklamą. Be to, svarbu pabrėžti, kad ne veltui buvo paminėtas investavimas į reklamą. Tai reiškia, kad tai nėra tik išlaidos. Tai yra investicija į jūsų verslo ateitį. Jei jūs sistemingai rūpinsitės savo verslo reklama, pasieksite gerokai puikesnius rezultatus nei galėtumėte pasiekti be reklamos. Jau nekalbant apie tai, kad šiuolaikinėje rinkoje vyrauja labai didžiulė konkurencija, kuri priverčia dar labiau pasitempti.

Taigi, jei šią akimirką svarstote, ką jums vertėtų pasitelkti, vertėtų pasidomėti savo įmonės internetinio tinklalapio ar el. parduotuvės optimizavimu internetinėms paieškos sistemoms, kurių populiariausia yra Google. Jei jums kilo klausimas, kodėl gi būtent optimizavimas paieškos sistemoms, atsakyti į šį klausimą yra labai nesudėtinga. Tiesą sakant, atsakymą į šį klausimą sau galite pateikti ir patys. Paklauskite savęs, kokiu būdu jūs ieškote informacijos, kai jums iškyla vienoks ar kitoks klausimas? Atsakėte, kad pasinaudojate Google paieškos sistema? Jei taip, jūs jau turite atsakymą.

Didžioji dalis interneto vartotojų, kurie susiduria su tam tikrais klausimais, pirmiausia yra linkę pasinaudoti internetine Google paieškos sistema. Tai reiškia, kad jei jie ieškodami jūsų siūlomų prekių ar teikiamų paslaugų Google paieškos sistemos rezultatų puslapiuose nematys jūsų įmonės tinklalapio, jūs akimirksniu prarasite konkurencinį pranašumą – nepaisant to, koks bebūtų puikus ir kokybiškas jūsų siūlomas produktas.

Todėl jei norite tokios situacijos išvengti, turėtumėte investuoti ir į kokybiškas SEO paslaugas. Be abejo, jums turbūt iškilo klausimas, kaipgi turėtumėte pasirinkti šių paslaugų teikėjus? Ir iš tiesų, šis klausimas yra labai svarbus, kadangi rinkoje yra labai daug skirtingų SEO paslaugų teikėjų. Ir nors iš pirmo žvilgsnio nepatyrusiam vartotojui gali atrodyti, kad visos šios paslaugos yra vienodos ir skiriasi tik jų kaina, vis dėlto taip tikrai nėra. Kiekvieni SEO paslaugų teikėjai turi skirtingą patirtį ir taiko nevienodos kokybės SEO sprendimus. Tai reiškia, kad jūs turėtumėte skirti daugiau laiko ir pastangų tam, jog galiausiai galėtumėte pasirinkti ir tinkamus šios srities specialistus, kurie puikiai išmano SEO sritį ir gali pasiūlyti profesionalias SEO paslaugas.

Be to, SEO paslaugoms tikrai neturėtumėte gailėti pinigų, t.y. ieškoti pigiausio įmanomo varianto. Jei šios paslaugos jums bus siūlomos už labai žemą kainą, tai gali būti ženklas, jog jos bus nekokybiškos ir galiausiai nebus pasiekti jūsų lūkesčius atitinkantys rezultatai. Todėl kur kas geriau numatyti didesnį biudžetą, pasidomėti SEO paslaugų teikėjų patirtimi, atliktų darbų pavyzdžiais ir klientų rekomendacijomis, tokiu būdu pasirenkant ir šios srities profesionalus.

Plačiau skaitykite: SEO365.lt

SEO paslaugos – kas tai?

SEO paslaugos yra skirtos padidinti organinį srautą iš Google paieškos į jūsų svetainę. Tai gali būti daroma dvejais būdais: vidinio SEO paslaugos ir išorinio SEO paslaugos. Vidinis SEO yra jūsų pačios svetainės optimizavimas. Ji turi būti tvarkoma taip, kad raktiniai žodžiai kurtų natūraliai ateinantį srautą į svetainę. Vidinių SEO paslaugos apima ir techninį svetainės sutvarkymą, kad kiekvienas puslapis turėtų tinkamus pavadinimus, struktūrą ir viską, kas daro įtaką Google reklamai. Išorinis SEO yra taip vadinami backlinkai, kurie yra talpinami kituose tinklapiuose straipsniuose. Kuo daugiau tokių nuorodų, tuo aukščiau organiškai jūsų svetainė yra rodoma Google paieškoje. 

Kodėl reikia SEO paslaugų?

SEO paslaugos gali padėti jums pritraukti daugiau klientų ir didesnius srautus į svetainę. Žmonės dažnai nesivargina peržiūrėti tolimesnius paieškos puslapius, todėl buvimas pirmuose puslapiuose su reklama ar natūraliai yra labai naudinga kiekvienam verslui, net jau gerai visiems žinomam. SEO paslaugos gali padėti optimizuoti jūsų svetainę, kad ji būtų patogi ir estetiška ją lankantiems naršytojams. Be SEO paslaugų jūsų svetainė taps nematoma ir nerandama paieškoje, todėl SEO paslaugos yra labai svarbios. Juk internetinė svetainė gali tapti pagrindiniu įrankiu pasiekti klientą ir pateikti jam tinkamą ir aktualią informaciją. 

SEO paslaugos: raktažodžių svarba

SEO paslaugos apima populiarių ir tinkamų raktažodžių naudojimas ir pritaikymas tinkamose vietose. Raktažodžiai yra tai, kas padeda jūsų svetainę atrasti greičiau pagal jos turinį. Dėl to raktažodžiai yra vienas pagrindinių SEO paslaugų aspektų. Raktažodžių dėka svetainė paieškoje yra iškeliama į aukštesnes pozicijas, o SEO paslaugos atliekamos nuosekliai padeda užtikrinti organinį srautą ir natūraliai be reklamos aukštą vietą paieškoje. SEO paslaugos yra labai svarbus aspektas kiekvienam tinklapiui, todėl verta šią užduotį patikėti tik profesionalams. Netinkamos SEO paslaugos gali pridaryti daugiau žalos jūsų svetainei nei naudos. SEO paslaugos yra populiarus pasiūlymas daugumoje reklamos agentūrų, todėl pasirinkite tokius, kuriais pasitikite ir žinote, jog darbai bus atlikti iki galo ir tinkamai. 

Teminiai straipsnių katalogai – ar jie vertingi?

photo of person using laptop for graphic designs
Photo by Anthony Shkraba on Pexels.com

Ar esate girdėję apie tokį dalyką, kaip teminiai straipsnių katalogai? Kažin, kas tai yra ir kam jie naudingi? Pabandysime pasigilinti į šį gana nišinį interneto rinkodaros įrankį.

Straipsnių katalogas dėl to taip ir vadinamas, kad tai yra įvairių straipsnių, surūšiuotų pagal temas (kategorijas) vieta. Tai nėra tinklaraštis, kurį rašo vienas ar keli nuolatiniai autoriai. Tai nėra laikraštis internete, rašantis naujienas. Tai yra straipsnių įvairiomis temomis rinkinys.

Dėl to teminis straipsnių katalogas skamba šiek tiek kaip oksimoronas 😊. Bet tokių tikrai yra ir ne vienas.

Teminiai straipsnių katalogai – populiariausiomis temomis

Kokios temos yra populiariausios straipsnių kataloguose. Kokios temos yra populiariausios straipsnių kataloguose, sužinoti labai nesudėtinga, ypač, kai juose straipsniai yra suskaičiuoti. Rėmėmės vienu iš didžiausių nemokamų straipsnių katalogų duomenimis. Populiariausios temos yra šios:

  1. Paslaugos;
  2. Verslas ir ekonomika;
  3. Namai;
  4. Sveikata ir grožis;
  5. Pramogos ir laisvalaikis;
  6. Kompiuteriai;
  7. Automobiliai.

Tokios temos kaip sportas, teisė, mokslas, menas, šeima ir visuomenė, maistas, aplinka nėra itin populiarios. Tai automatiškai galima ieškoti ir straipsnių katalogų minėtomis septyniomis temomis.

Nišiniai straipsnių katalogai

O kas tai per velnias? Nišiniai straipsnių katalogai yra dar siauresnės temos katalogai, nei teminiai. Keletas nišinių katalogų temų:

  • Paskolos ir kreditai;
  • Draudimas;
  • Išmanieji telefonai;
  • Reklama ir rinkodara;
  • SEO;
  • Aplinka, žemės ūkis;
  • Stilius ir mada;
  • Logistika;
  • Kriptovaliutos;
  • Investicijos;
  • Interjeras;
  • Maisto gaminimas;
  • Kelionės;
  • Pramogos;
  • Ir t.t.

Tai reiškia, kad į interjero nišinį straipsnių katalogą patekti galite su straipsniais apie baldus, tačiau ne apie terasas, nes tai kiemo ir aplinkos sritis.

Ar verta kurti tokius katalogus?

Teminiai ir nišiniai katalogai dažniausiai yra mokami, nes akivaizdu, kad publikuojant tokį straipsnį siekiama naudos. Lietuvos rinka yra nedidelė, tačiau taikliai parinkus nišas, galima susikurti gana įdomių katalogų, kurie sulauks bent 20-30 straipsnių per metus arba 2-3 straipsnius per mėnesį. Tokio intensyvumo visiškai pakanka, kad katalogas būtų naudingas.

Nišiniai straipsnių katalogai tarnauja ir kitam tikslui – juos galima rasti nuorodų per visą puslapį (sitewide). Jos yra apmokamos tam tikram laikotarpiui, pavyzdžiui, už metus ar pusmetį. Straipsniai kataloge lieka amžinai, o tokios nuorodos turi savo „galiojimo laiką“ ir yra naudingos, aki siekiama greitesnių SEO rezultatų.

Google vertina nuorodas iš teminių puslapių. Tai reiškia, kad nuoroda į automobilių serviso svetainę turėtų būti iš automobilių temos straipsnių katalogo, o ne mados ar sveikatos bei grožio.

Bet kuriuo atveju, nuoroda yra vertinga ir bendriniame straipsnių kataloge, jei tema yra suskirstyta potemėmis ir gražiai sutvarkyta.

Kaip „išgydyti“ straipsnių katalogą nuo visų SEO ligų

Kai straipsnių katalogas yra apleistas ir nesveikas, jo uždaryti tikrai nėra būtina. Galima tiesiog išgydyti nuo kai kurių svarbiausių SEO ligų. Net nuo virusų. Tiesa, tam jau rėikės ir programuotojo pagalbos, nes krapštytis duomenų bazėje reikia turėti šiek tiek žinių. Bet apie viską nuo pradžių.

Straipsnių katalogų „ligos“

Jei radote straipsnių katalogą ir norite jame talpinti straipsnį, įsitikinkite, kad jis „neserga“ šiomis „ligomis“:

Dubliuotas turinys. Kai daugelis straipsnių yra publikuoti kažkur kitur.

Prasta taksonomija. Kai straipsnio adresai nėra itin gražūs, pavyzdžiui, katalogas.lt/p=1235.

Nesutvarkyti MetTitle ir MetaDescription. Kartais pagrindinio puslapio pagrindinė SEO informacija būna tiesiog paimta iš paskutinio straipsnio.

Virusinis kodas. Kai atidarius straipsnių katalogo puslapį iššoka papildomas langas su sveikinimais laimėjus telefoną ar primygtinu raginimu paspausti „prenumeruoti“ mygtuką. Taip pat galimi ir kitokie peradresavimai.

Nepatogi navigacija. Labai ilgi meniu pavadinimai, nėra aiškios struktūros.

Kontaktinės informacijos nebuvimas. Kai puslapyje nėra jokių kontaktų, kuriais būtų galima kreiptis pagalbos.

Straipsnių katalogo „gydymas“

Geras straipsnių katalogas yra pakankamai sveikas. Jei „sunegaluoja“, tai viskas ištaisoma per 1-2 dienas. Jei pastebite katalogą, kuriame klaidos neištaisytos mėnesį, reiškia, jis apleistas. Kai savininkas apleidžia, galima tikėtis, kad netrukus apleis ir Google robotai…

Kiekvieną „ ligą“ reikia gydyti skirtingai. Jei esate straipsnių katalogo savininkas, žinokite, kad viskas įmanoma ir be programuotojų įsikišimo.

Rimčiausia liga – virusai. Dėl nusikalstamos veiklos kaltinti nieko nereikia – tiesiog ateina laikas apsikuopti. Išeksportuokite visą turinį į XML formatą ir gerai po jį pasiknaisiokite. Kai kur galite rasti adresų, kurie peradresuoja į kitus puslapius. Juos pašalinkite ir importuokite turinį į naują WordPress turinio valdymo sistemą. Jei reikia, pakeiskite hostingo tiekėją. Ne visada dėl įsilaužimo kalti puslapio savininkai ir per paprasti slaptažodžiai. Silpna hostingo apsauga (tai būdinga nebrangioms hostingo tarnyboms) taip pat gali atnešti bėdų.

Taigi, eksportuokite išvalytą turinį į visiškai švarų WordPressą ir tikėkitės, kad daugiau nebėra kenkėjiškų kodų.

Turinį „pagydyti“ bus sudėtingiau. Tam reiks gauti kokybiško ir unikalaus turinio.  Kopijuoto turinio neturėtų būti daugiau, nei 33 proc. Tai reiškia, kad tik vienas iš trijų straipsnių gali būti kažkur kitur publikuotas.

Taksonomijos gydymui naudokite WordPress įskiepius, padedančius sutvarkyti visus adresus. Pasirinkite tinkamą nuorodų struktūrą. Venkite datų, nes skaičiai adrese užima nemažai vietos, o SEO atžvilgiu nieko neduoda gero.

Bet kuris SEO įskiepis WordPress sistemoje leidžia sutvarkyti pagrindinio puslapio metaTitle ir meta Description. Rekomenduojama susitvarkyti ir kitų puslapių meta informaciją.

Nepatogi navigacija patogia virsta tik tada, kai sutvarkomos straipsnių katalogo kategorijos. Jos gražiai sudėliojamos per meniu kūrimo įrankius.

O ką daryti su prastomis atgalinėmis nuorodomis? Jas reiktų pasitikrinti per Google Console. Dirbti reikia su tomis, kurios atrodo nenatūraliai. Disavow įrankis leidžia tai padaryti per kurį laiką. Taip išsivalysite nuo nenaudingų nuorodų.

SEO tekstai vs. Reklaminiai tekstai

seo tekstai

Dažnai klientai pageidauja SEO tekstų net nesuvokdami, kas tai yra. Priežastis – akivaizdus kainos skirtumas. SEO straipsnis kainuoja 12-15 eurų. Tokios pat apimties reklaminis tekstas – 30-50 eurų. Nenuostabu, kad daug kas pagalvoja, jog SEO tekstas ir yra reikalingas naujai kuriamam puslapiui. Ir dar 300-500 žodžių apimties!

Išsklaidykime visus mitus!

Apie SEO tekstus papasakojo Taurusmedia.lt SEO specialistai, kurie jų matę labai daug.

SEO straipsnis ir SEO tekstas – ne vienas ir tas pats!

Dažnai klientai skambina ir nori užsisakyti SEO straipsnį. Kai paklausiame, kur jis bus talpinamas, gauname atsakymą: „kaip tai, kur talpinamas? Taigi į mūsų puslapį!“ Deja, puslapis su SEO straipsniai atrodys labai nekaip. Norime paaiškinti, kas yra SEO tekstai ir kuo jie skiriasi nuo SEO straipsnių.

SEO tekste esminiai yra raktiniai žodžiai. Šis tekstas rašomas daugiau Google robotams, o ne lankytojams. SEO straipsnis yra rašomas talpinimui kituose puslapiuose ir tinklaraščiuose, o ne nuosavame reprezentaciniame puslapyje.

Taigi, pakartokime:

  1. SEO tekstas rašomas savam puslapiui, SEO straipsnis – svetimam.
  2. SEO tekstas yra trumpas tekstas iki 200 žodžių, SEO straipsnis – 300-600 žodžių.
  3. SEO tekste yra daug raktinių žodžių, SEO straipsnyje visas dėmesys skiriamas vienam ar dviem raktiniams žodžiams, po kuriais dedamos nuorodos į užsakovo puslapį.
  4. SEO tekstas paprastai neturi išeinančių nuorodų, nebent vidines, o SEO straipsnio tikslas – turėti vieną ar kelias išeinančias nuorodas į vieną ar kelis puslapius, taip pat ir įskaitant vidinius.
  5. SEO tekstas yra skirtas dažniausiai interneto parduotuvėms ir turiniui užpildyti, o SEO straipsnis – pozicijoms paieškoje pagerinti.

Dabar kai išsiaiškinome skirtumus tarp SEO tekstų ir straipsnių, pereikime prie reklaminių tekstų.

Reklaminiai tekstai rašomi iš karto su raktiniais žodžiais

Daug kas mano, kad reklaminis tekstas raktažodžių neturi. Tai netiesa ir visiškai nelogiška išvada. Jei rašomas reklaminis tekstas finansinių paslaugų įmonei „Buhalterinė apskaita“, kaip jis gali neturėti nė vieno raktinio „buhalterinė apskaita“? Tai gana sudėtinga.

Google dabar puikiai supranta, kad rašymas apie buhalteriją yra susijęs su buhalteriais, buhalterinėmis paslaugomis, buhalterine apskaita ir kitais buhalteriniais dalykais. Net jei raktinis žodis nėra tikslu, Google puikiai supras, apie ką kalba ir rodys tokį puslapį paieškoje.

Reklaminiai tekstai yra rašomi lankytojams. Jų tikslas – parduoti, sudominti, informuoti, o ne paminėti tam tikrą skaičių raktinių žodžių, kuriuos skaito tik Google. Reklaminio teksto esmė yra atsakyti į klausimą „padėsit išspręsti mano problemą, ar ne?“.

Teksto optimizavimas keliems raktiniams žodžiams

Labai klaidinga manyti, kad vieną reklaminį tekstą galima optimizuoti keliems skirtingiems raktiniams žodžiams. STOP! Čia greičiausiai nesusikalbėsime, tad išsiaiškinkime terminus. Skirtingi raktiniai žodžiai mūsų manymu yra „plastikiniai langai“, „buhalterinės paslaugos“, „auto nuoma“. Viename tekste šie trys tikrai nesiklijuos. „Automobilių nuoma“, „autonuoma“, „automobilio nuoma Kaune“ yra tos pačios temos raktiniai žodžiai. Juos paminėti galima, nors ir nebūtina – Google supranta, kad rašome apie automobilių nuomą, o ne butų nuomą.

Reklaminis tekstas tokiais susijusiais raktažodžiais gali būti optimizuojamas labai nesunkiai. Tik rašytojams reikia duoti jų sąrašą ir viskas. Beje, jie bus minimi retai, siekiant neatrodyti kaip seno pavyzdžio SEO tekstai, kur raktinis prie raktinio, o pats tekstas atrodo kaip verstas per Google Translate programą.

Kur naudojami SEO tekstai?

Tai puslapio MetaTitle ir Metadescrition (nors šis daugiau reklaminis). Taip pat dedami puslapio poraštėję (apačioje – footeryje). El. parduotuvėse jie yra kategorijose. Tinklaraščiuose jie yra autorių pristatymai. Nuorodų kataloguose – puslapio pristatymai (SEO tekstų reiktų vengti skelbimų portaluose ir verslo informacijos kataloguose – tai nesolidu). Ir praktiškai viskas… Visur kitur eina reklaminiai tekstai su aiškiu tikslu – pristatyti įmonės veiklą, prekę ar prekės ženklą ir parduoti ar bent jau priversti susisiekti su vadybininkais, kurie parduoda.

Interneto puslapius pildykite normaliais reklaminiais, o ne SEO tekstais.