Vebinarų era: kodėl įmonės atsisako tradicinių kursų?

vebinarai

Vis daugiau Lietuvos įmonių atsisako tradicinių mokymų klasėse ir renkasi internetinius seminarus, dar vadinamus vebinarais. Tokia tendencija pastebima pastaraisiais metais, kai darbo rinkoje vis svarbesnis tampa darbuotojų produktyvumas ir lankstumas. Įmonės siekia ne tik sumažinti kaštus, bet ir sudaryti sąlygas darbuotojams mokytis iš bet kurios vietos.

„Tradiciniai mokymai reikalauja nemažai laiko ir logistikos planavimo. Tuo tarpu vebinarai leidžia suorganizuoti mokymus greičiau, o darbuotojai gali prisijungti net iš namų“, – sako įmonių konsultantas Jonas, dirbantis su vidutinio dydžio bendrovėmis.

Kaštų mažinimas – vienas pagrindinių tikslų

Vienas didžiausių vebinarų privalumų yra mažesnės išlaidos. Įmonėms nebereikia nuomotis patalpų, rūpintis lektorių kelionės išlaidomis ar darbuotojų maitinimu. Be to, daugelis vebinarų platformų leidžia įrašyti mokymus, tad darbuotojai gali juos peržiūrėti pakartotinai.

„Pastebėjome, kad naudojant vebinarus, mokymų efektyvumas išauga net 30 procentų, nes darbuotojai gali mokytis jiems patogiu laiku“, – teigia Rūta, vadovaujanti personalo valdymo sprendimus teikiančiai įmonei.

Patogumas darbuotojams – svarbus motyvacijos veiksnys

Darbuotojai taip pat vertina galimybę mokytis nuotoliniu būdu. Ypač populiarūs tokie mokymai tapo pandemijos metu, tačiau net ir po karantino daugelis įmonių nusprendė negrįžti prie įprastų kursų.

„Vebinarai leidžia darbuotojams išlaikyti geresnį darbo ir asmeninio gyvenimo balansą. Tai ypač svarbu jauniems specialistams, kurie nori kuo efektyviau planuoti savo laiką“, – sako Lina, dirbanti Švietimo ir mokslo ministerijoje.

Ekspertai prognozuoja, kad internetiniai mokymai taps dar labiau integruoti į kasdienį darbo procesą, o tradiciniai kursai bus organizuojami tik išskirtiniais atvejais.

Mokymo platformų kūrėjai prisitaiko prie augančios paklausos

Didėjant vebinarų populiarumui, sparčiai auga ir mokymo platformų bei webinarų kūrimo įmonių veikla. Lietuvoje atsiranda vis daugiau startuolių, siūlančių specializuotas platformas su interaktyviomis funkcijomis, tokiomis kaip tiesioginiai pokalbiai, testavimas ir dalyvių įsitraukimo analizė. „Mūsų tikslas – suteikti įmonėms įrankius, kurie padėtų ne tik dalintis žiniomis, bet ir sekti mokymosi progresą“, – sako Tomas, vienos pirmaujančių Lietuvoje mokymo platformų Talentator.com projektų vadovas. Tokios platformos leidžia įmonėms dar labiau optimizuoti mokymų procesą ir gerinti jų kokybę. Svarbiausia, nereikia intensyvių apmokymų norint dirbti su kursais įmonės viduje.